Kategoriler

8 Kasım 2021 Pazartesi

SAVAŞ TAMTAMLARI

I.

Tüm savaş filmleri aşkla bitiyor örneğin

her savaşta iki obur cellât sevişiyor

lambaları okşatıyor bir eski doğu masalı

bu sefer tek dilekte bulunuyor çocuklar

-bir daha gelme cin n’olur


Avara ediyor leğenden bir gemi

üç dilek daha çok acı

ne kadar az istesek o kadar iyi


“Tekneyi görünce binmek istemedik ama kaçakçılar binmezsek bizi öldüreceklerini söylediler.

Mecburen bindik. Şiddetli bir dalgayla alabora oldu. Kızlarım gözlerimin önünde boğuldu.

Balıklara yem olmasınlar diye ellerini bırakmadım.”


II.

Toprağa yaslarcasına sırtını yaslıyor suya

küçük bir insan

suya tutunuyor insan

bir abise direnmek için insan

düşmemek için koynuna insan

düşmemek için iki obur cellâdın


“Eşim hastaydı. Paramız yoktu, umudumuz tükenmişti. Siyasiler bu sorunu çözmek için

girişimlerde bulunmuyorlar. Herkes kendisini düşünüyor. Ben de eşimi ve çocuklarımı

düşünmek zorundayım. Arabamı sattım ve umutla yola çıktık. Ancak Ege üç çocuğumu aldı.

Üç saat boyunca eşimle birlikte çocuklarımızın ellerini bırakmadık.”


III.

Konuşmaktan çok susmayı yeğliyorum

bilenen kelimeler en ilkel savaş aletleri

gerçek için sessizlik

kâfi!

gürültüler çekilince hakikat görünür

sular çekilince batık bir gemi


IV.

Bu bir yanılsamadır

yutucu bir kelimedir boşluk

tek savaşıyorum

bakabildiğim en uzak noktada patlıyor tüm mühimmat

burada sessizlik

kâfi!

ağaçlar göğe dönük. elleri yukarıda

bu bir sessizlik eylemi


V.

Durup bir kasabada kelimeler biriktirdim.

tahta yonttum

şiirde kuşanmak için

içsel eylemler, mide sancıları, uzun geceler

uzağa gittikçe kendimleyim

uyanıyorum mide sancıları

bir kokudur pekâlâ yastığımda

bakır tasları, bir yüzüğü hatırlatan

epeydir yalnız uyuyamıyorum

kendimdir bir denize sarılan



(Hece Dergisi, Sayı 231)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder